Silly Season Bollnäs GIF Del 14

Som jag har skrivit tidigare så verkar Linus Forslund vara hög aktuell för Bollnäs, han har tydligen varit här på besök.


Kommentar: Linus Forslund skulle jag vilja ha på mittfältet. Tycker han grymt skicklig och skridsko stark spelare.



Inget kontrakt för Ekman


Igår kväll skulle Antti Ekman ha bestämt sig för om han skulle göra ytterligare en säsong i Bollnäs eller inte. Men Sportchefen Sören Persson fick inte något samtal. Det tolkar jag som han inte vill vara kvar i Bollnäs. Han fick tid på sig och vi satte deadline till i går kväll. Men jag fick inget samtal från Ekman. Det var vad vi hade kommit överens om, säger Sören Persson. Antti Ekman har haft bud från Bollnäs och Sandviken att fundera på. Det har ju vari ryckte om Sandviken ända sedan vi slutade spela. Så jag tolkar tysnaden att han inte vill spela kvar här i Bollnäs. Nu har han längre inget bud från oss att ta ställning till. Ska man spela i Bollnäs ska man brinna för klubben. Vi kan inte fungera som ett reservalternativ. Vi måste se till vårat. Inte vara en reserv om han inte kan bestämma sig säger Sören Persson.


Kommentar: Här tycker jag Sören Persson gör helt rätt. Vi måste ju ha spelare som verkligen brinner för klubben.


Ville Aaltonen då?


Kommentar: Här hoppas jag att Ville bestämmer sig den närmaste veckan. Ville är ju en otroligt viktig del i Bollnäs lagbygge.

Peter Stock då?

Kommentar: Han var lite av en besvikelse denna säsong, han får nog svårt att få förnyat kontrakt. Mitt tips är att han spelar för Haparanda Tornio nästa säsong.

Pär Törnberg och Per Hellmyrs


Kommentar: Dom vill nog till Ryssland i första hand, men här kan nog ekonomin sätta stopp. Jag hoppas fortfarande att dessa två ska spela för Bollnäs nästa säsong. Enligt "ryckte" så ska dom vara klara för spel i Bollnäs, men att dom inte vill förstöra Edsbyns 100 års jubileum. Efter Edsbyns 100 års jubileum 6/6 ska dom presenteras som giffare. Återstår att se om detta är snack eller inte. Pär Törnberg är åkstark, grymt skicklig med klubba och har bra skott. Per Hellmyrs är världens bästa bandyspelare, kommentar överflödig. Dom skulle passa in bra i Bollnäs lagbygge.


Till sist men inte minst


Välkommen till Bollnäs, Juho Liukkonen!


Tack till Hillukkala


Bollnäs Bandy Evigt Trogen



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0