Stefan Karlsson lämnar Broberg?

Saxat från ljusnan

Söderhamn/Söderhamns-Kuriren I två säsonger har Stefan Karlsson varit tränare i Broberg/Söderhamn.
Nu ryktas det att han är klar för Hammarby.
- Jag har pratat med dem, säger han när Sporten får tag på honom.

Det är tidningen Expressen som skriver att Stefan Karlsson kommer att presenteras som ny tränare nästa vecka.

Stefan, som bor i Stockholm och har tränat Broberg i två säsonger, är fåordig.

- Det ligger ingenting i det för tillfället. Just nu har jag inte tagit något beslut.

Har du varit i kontakt med Hammarby?

- Jag har pratat med dem.

Har du ett kontraktsförslag från Hammarby att ta ställning till?

- Jag har pratat med dem.

Han berättar vidare att han kommer att lämna besked om sin tränarframtid de närmsta dagarna.

Christian Ehn, kontraktsansvarig, i Broberg är i Växjö när Sporten når honom.

- Jag vet faktiskt inte om det ligger någon sanning i det, jag har inte pratat med honom de senaste dagarna.

- Vi har en muntlig överenskommelse och det har vi haft sedan han kom till klubben. Men det är upp till honom. Vi vill inte en tränare vara i föreningen stoppar inte vi.

Har ni räknat med honom till nästa säsong?

- Ja, om han lämnar måste vi tänka om. Vi har planerat det som det var förra säsongen.

 Sonny Lööf, ordförande, i Hammarby säger att klubben har pratat med Stefan.

- Ja, vi har pratat med många tränare eftersom vi inte har någon för tillfället.

Har ni erbjudit Stefan ett kontrakt?

- Vi har inte erbjudit honom ett kontrakt, vi har inlett ett samtal. Jag kan inte ge dig nyheter då vi är ett börsnoterat företag, vi kommer ut med ett pressmeddelande när något är klar.

När blir det?

- Vi räknar med att ha det klart i nästa vecka, troligen i början av veckan.

Då kanske Peter Isaksson tar över Broberg igen om Stefan Karlsson väljer att lämna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0