Patrik Nilsson stannar i Sverige

Huggsexa att vänta om skyttekungen
Finnes: klubblös skyttekung.
Patrik Nilsson fick inget kontrakt med Dynamo Kazan - och nu kan jakten börja.
- Det blir nog en hektisk tid framöver, säger han.

Patrik Nilsson är hemma igen efter trippen till Kazan, där han firat tredjeplatsen i ligan tillsammans med övriga svenskar i laget. Tanken var också att det skulle diskuteras kontrakt - så var det i alla fall sagt tidigare.

Men något sådant snack blev det inte.

- Nej, jag vet inte varför, jag fick ingen förklaring. Om det är att de tycker jag är för dyr eller nåt, jag vet inte. Så nu blir det Sverige för mig.

Kazan verkar i stället ha riktat in sig på att behålla målvakten Andreas Bergwall och Johan Andersson, som dock erbjöds lägre ersättning än tidigare.

Och då återstår den stora frågan: Var spelar Patrik Nilsson till hösten?

- Bra fråga, det undrar jag också. Jag har sagt till alla som ringt att vänta till efter Kazanresan så nu får vi väl se vem som är intresserad och börja förhandla. Det blir nog en hektisk period misstänker jag.

• Hur många klubbar snackar vi om?

- Det är väl sex, sju stycken som hört sig för.

• Och SAIK?

- Har inte ringt, men jag är ju precis hemkommen. Det är klart jag kan tänka mig att spela i SAIK, men det måste finnas ett intresse från båda håll också.

Något jobb har han inte att återvända till, Patrik Nilsson tvingades säga upp sin anställning på Sandvik innan han åkte till Ryssland och nu lutar det åt att han tar chansen att studera.

Kommentar: Finns det pengar över efter Hellmyrs och Törnberg så skulle det ju sitta fint med Patrik Nilsson i truppen. Bättre målskytt finns inte.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0